Oczyść organizm i poczuj się piękna!

Oczyść organizm i poczuj się piękna!

Irytująca ociężałość, ciągłe zmęczenie, senność, która nie pozwala na kreatywne działanie. Ogólne niezadowolenie zarówno pod względem psychicznym, jak i fizycznym- to najczęściej znak od organizmu, że dzieje się coś złego. Oczywiście wszelkie symptomy najlepiej skonsultować się z lekarzem, jednak na pewno nie zaszkodzi przeprowadzone samemu oczyszczanie. Przecież każdy z nas ma na sumieniu niezbyt zdrowe przekąski, które nie pozostają bez wpływu na nasz wygląd i samopoczucie.

Decyzja związana z oczyszczaniem organizmu powinna wiązać się z przemyślanym i konsekwentnym planem. Przede wszystkim musimy znaleźć sposób oczyszczania organizmu, który będzie nam najbardziej odpowiadał. Zarówno w publikacjach poświęconych detoksykacji, jak również w sieci można znaleźć wiele interesujących sposobów, które różnią się między sobą przeważnie czasem trwania oczyszczania i stosowanym menu. Wszystko zależeć będzie również od tego, czego oczekujemy po zmianie nawyków żywieniowych oraz jakiego samopoczucia po przeprowadzeniu tego procesu oczekujemy.

Chcę mieć piękną cerę!

Problemy z cerą wynikają z bardzo różnych powodów i tak naprawdę trudno jest czasem znaleźć ich źródło oraz dobrać odpowiednie leczenie. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że pojawia się coraz większa liczba głosów na temat powiązań pomiędzy stanem cery, a spożywaniem pokarmów, które zawierają laktozę oraz gluten. U niektórych, zaburzenia przyswajania wspomnianych cukrów przybierają postać nietolerancji, która również jest bezpośrednio związana z takimi objawami, jak problemy skórne (które często występują w bardzo ostrej formie). Jeżeli taki problem jest powodem, dla którego poszukujesz materiałów na temat oczyszczania organizmu to zrób test: przez kilka kolejnych dni dokładnie monitoruj to, co jesz (najlepiej zapisując każdy posiłek) i wyeliminuj na ten okres produkty zawierające zarówno gluten, jak i laktozę. Przyglądaj się też w tym okresie swojej buzi, nie używaj nowych kosmetyków czy lekarstw. Taki test podpowie ci też, dość wyraźnie zresztą, z czego musisz zrezygnować, żeby cieszyć się nieskazitelną cerą.

Chcę poczuć się silna, kreatywna i gotowa do działania!

Tutaj również – o ile nie mamy do czynienia z żadną jednostką chorobową- problemem będzie twoje menu. Duża ilość węglowodanów, spożywanych w drugiej części dnia, kiedy mamy znacznie mniej szans na ich spalenie będzie powodowała właśnie to, że czujemy się ospale, a nowe pomysły kwitujemy wyrażeniem: „może jutro”. W tym przypadku oczyszczanie organizmu również powinno skupić się na tym, aby pozbyć się źródła problemu. Pieczywo na pewno należy ograniczyć również po samym procesie oczyszczania, a najlepiej zupełnie je wyeliminować, ponieważ nawet jego pełnoziarnista wersja nie jest pozbawiona glutenu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zupełne odstawienie węglowodanów, co nie jest może niemożliwe do zrobienia, ale uciążliwe w momencie, gdy mamy mocno ograniczone możliwości przygotowywania posiłków lub nie posiadamy odpowiednich funduszy, które pozwoliłyby nam na zakup jedynie pozbawionego węglowodanów pożywienia. Warto jednak wspomnieć, że wyeliminowanie węglowodanów z diety również prawdopodobnie będzie miało bardzo duży wpływ na wygląd naszej skóry.

Jak będzie wyglądał proces oczyszczania?

Przepisów na oczyszczanie organizmu jest bardzo wiele, niektóre opierają się na przyjmowaniu określonych składników odżywczych, inne skupiają się na zupełnej głodówce, często zalecane są również lewatywy, które mają pomóc oczyścić jelita z niebezpiecznych dla organizmu złogów. Niezależnie od tego, jakie oczyszczanie organizmu wybierzemy dla siebie, na pewno musimy pamiętać o kilku rzeczach. Przede wszystkim, oczyszczanie powinno być konsekwentne, wspierane odpowiednią ilością wypijanej codziennie wody lub soków. Dobrym wsparciem będą również ziołowe napary. Głodówki oraz diety oczyszczające powinny rozpocząć się odpowiednim wstępem, czyli kilkoma dniami, gdzie odstawimy już smażone potrawy, słodycze czy alkohol. Dobrze jest również wyciszyć organizm, a samo oczyszczanie przeprowadzić w wolny od pracy weekend lub czas, w którym nie jesteśmy zobowiązani do żadnych aktywności. Również wyjście z procesu oczyszczania powinno przebiegać spokojnie, a powrót do pełnego jadłospisu na tyle delikatny, aby nie podrażnić wypoczętego układu pokarmowego.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *